lauantai 22. heinäkuuta 2017

Päivitystä pitkästä aikaa: Desucon 2017 ja Animecon 2017

Hui, miten pitkä aika siitä onkaan, kun olen tänne mitään päivitellyt! On ollut vain vähän kaikkea elämässä nykyään. 

Tosiaan olen saanut ajokortin ja kesätöissäkin olen ollut, joka on vienyt ihan kokonaan energiani. Olen tässä kesällä silti yrittänyt edes vähän kerätä voimiani siihen, että syksyllä alkaakin lukion viimeinen vuosi, joten pitäisi jaksaa se päästä kunnialla lävitse.

Desucon 2017

Enempää turhuuksista en nyt vielä jauha vaan selitänpäs lyhyesti, miten ensimmäinen k18 Desuconini meni. Kyseinen con oli kyllä todella mukava ja näin paljon kavereita. Enemmänkin kävin hillumassa siellä, koska teki mieli vain nauttia kaverien seurasta. En paljoa siis voi arvostella conin ohjelmia tai sellaisia.

Perjantaina saavuin Lahteen ja oikeastaan perjantaina en edes cossannut mitään. Meikkasin ja laitoin vain mukavat vaatteet ylleni. Yritin jotain hieman ehkä kpop lookkia tehdä, mutta noooh minä, kun aina näytän narkkarille, niin taisin aika paljon epäonnistua lookkini kanssa, mitä nyt eräs henkilö kuvaili tyyliäni, että näytän emolle. Kyllä, eräs conittaja näin kommentoi, että lookkini oli enemmän joku punk/emo. Tuli hieman sitä naurettua näin jälkikäteen :D 





























Keskisormikissa sai hyvin paljon kehuja sentään! :'D Tulikin mieleen, että tällöin perjantaina tuli myös vastaan tällainen hieman ikävämpi tapaus. Tämä sama ihminen, kuka tyyliäni kuvasi emohkoksi, niin tarrasi minua capistani kiinni ja vetäisi lippaa alaspäin. Ei onneksi mitään pahempaa tapahtunut, mutta en oikeasti tykkää siitä, jos minuun käydään sillä tavalla käsiksi, että meikkini saattaa tuhoutua. Minä, kun oikeasti olen hyvin tarkka meikistäni ja kulmakarvani ainakin vievät usein minulta todella paljon aikaa, joten olisi ollut hyvin inhottavaa, jos tämä teko olisi tuhonnut ne. Oikeasti ihmiset... pitäkää näppinne irti toisista ihmisistä! Älkää koskeko ihmisiin, jos he eivät sitä halua tai älkää ainakaan niin koskeko, että voitte jotain sellaista pilata, johon ihmiset ovat käyttäneet aikaa! 

Luojan kiitos teko ei sentään tuhonnut meikkejäni, koska olisin varmaan muuten lähtenyt suoraan hotellille ja perjantai-iltani olisi ollut pilalla. Miten oudolta se kuulostaakaan, niin meikkini ovat minulle oikeasti niin tärkeitä.

(c) Jenny Vatka









Päivä
Ilta/ Sunnuntai


























Lauantain hilluin päivän Otabekina Yuri on icesta. Cossini oli revitty suoraan kaapista, mutta minun oli pakko vain toteuttaa se sen takia, kun monet kertoivat, että sopisin cossaamaan häntä. Parit minut tunnistikin, mutta ongelmanahan tässä hahmossa oli se, että näytän lähes samalle tyyliltäni normaalistikin, joten monet eivät tienneet cossaanko vai en, jollen liikkunut Yorion kanssa. Täytyy sanoa, että Jenny Vatka kyllä otti minusta yhden parhaimmain kuvan ikinä minusta. Kyseinen kuva on niin täydellinen kuin voi olla, vaikka itse sanonkin. Siinä on vain jotain hienoa ja kiittää voi vain ihanaa kuvaajaani. Kiitos Jenny vielä, että jaksoit sinne kuumuuteen raahautua kuvaamaan! 
Illan minä vietinkin vähän enemmän itselleni mukavammissa vaatteissa, vaikka ne eivät nyt niin mukaville varmaan kuvassa näytäkkään. Ainoastaan epämukavan asusta teki se, että mahani nyt sattui vilkkumaan ja itselläni ei kovin itsevarma olo ollut omasta kehostani. Vietin sunnuntainkin kyseisessä asussa, koska olin käyttänyt paljon aikaa miettiessäni, millaisia vaatteita yhdistelisin kyseiseen lookkiin ja kävin Tampereellakin kahteen kertaan ravaamassa kauppoja lävitse, että löysin tuollaisen läpinäkyvää mustaa kangasta olevan 'kaavun'. Minulla oli siis ihan selvä näkemys päässäni, millaisen lookin halusin... piti vain löytää kyseinen kaapu ensiksi. 

Lyhyesti sanottuna tosiaan Desuconissa oli hyvinkin mukavaa ja kyllä siellä vähän huomasi eron, kun alaikäisiä ei ollut paikalla, mutta ei niin suuresti. Osaa aikuisetkin olla äänekkäitä ja villejä :'D Myyntipöydiltä mukaani ei mitään tarttunut, koska myyntipöydillä oli aika ahdasta. Myös se minua harmitti, että taidekujat oltiin siirretty myyntipöytien kanssa samaan paikkaan ja siellä, jos jossain oli ahdasta.

Animecon 2017

Animecon on kanssa nyt koettu jälleen ja en tiedä, miten sitä kuvailisi. Con itsessään oli hyvinkin laimea, mutta seura oli ihan parasta. Ihmiset olivat todella mukavia, mutta itse con oli tosiaan aika tylsä ja olin aika katkera siitä, että Animecon edes palasi kuopioon. Kuopion musiikkitalo, kun oikeasti on niin pieni ja sisällä ei edes kunnolla happea saa, jos siellä viettää aikaa. Myyntipöytäsali oli kanssa yhtä kaaos kuin aikaisempinakin vuosina. Voi, kuinka Animecon voisi palata takaisin Jyväskylään, koska siellä oli paljon paremmat tilat conille! Myyntipöytäsalikin oli niin ihanan selkeä siellä.

Perjantaina lähdimme aika aikaisin aamusta matkaamaan Kuopioon ja matka oikeastaan meni ihan mukavasti. Valitettavasti hotellilla tapahtui ehkä hirvein asia, mitä pystyi minulle tapahtumaan. Olin unohtanut kaikki tärkeimmät meikkini kotiin. Olin vain kaikenlaiset ylimääräiset paletit ottanut mukaan, mutta minulta oli unohtunut kotiin laukku, jossa oli kaikki tärkeät meikkini, siveltimeni. Menin tietysti paniikkiin, kun tiesin, etten minä nyt coniin ilman meikkiä voisi mennä ja sellaista. Hetken aikaa siinä itkua tihrutin ja hyperventiloin, mutta aloin rauhoittumaan, kun äitini ja isäni kommentoi, että mennään ostamaan vain uudet, niin kaikki järjestyy. Totta kai kiukuttelin vielä, ettei puolia meikkejä varmaan saisi edes täältä, koska kulmakynänihän oli tilattu ulkomailta ja niitä ei suomesta saa. Muutenkin monet meikkini ovat hyvin hintavia ja siveltimeni, niin nyt menisi turhaan todella paljon rahaa.

Nooh menin silti ostamaan uudet meikit. Jonkin aikaa siinä kestikin, kun piti lähes kaikki ostaa uutena ja tietystikään kaikkea samaa en pystynyt ostamaan, joita meikkilaukussani oli, mutta tulipahan kokeiltua uusia tuotteita! Hieman minua pelotti uudet tuotteet, mutta tuli Nyxin luomiväriprimeristakin huomattua, että luoja se pysyy hyvin ja luomiväri levittyy siihen todella hienosti! Onneksi minulla oli ollut tilipäivä perjantaina, joten minulla oli varaa ostaa uudet meikit, joihin meni oikeasti jotain 150 euroa varmaan. Hieman olen suolainen, mutta ei voi mitään... 

Vastoinkäymisistä huolimatta olin onnellinen, kun olin uudet meikit saanut ja olin siitäkin aika onnellinen, että hotellihuoneemme oli todella kaunis. Harmi vain, että hotellikorttimme kahteen kertaan nollaantui, että jouduimme käydä vastaanotolla latauttamassa korttimme uudestaan, että ne toimivat. Nämä korttien nollaantumiset siis tapahtui lauantain ja sunnuntain aikana. Minulla ei valitettavasti ole kuvaa huoneestamme tai kuvaa meikkikasasta, jonka ostin. Niistä oli vain videot, mutta bloggeriin on ne aika... vaikea ladata.



























Lauantaina saavuimme coniin hieman myöhässä, koska meikeissäni ja kaikessa muussakin kesti. Pitihän minun kaverinikin meikata. Olin kyllä todella tyytyväinen cossiini, koska mielestäni kaikki näytti kivalle. Mitä nyt vähän olin kiukkuinen peruukilleni. Siis oikeasti, voimmeko nyt hieman ihmetellä yhdessä, että miten Arda wigsin peruukki voi olla niin kamalan laatuinen? Tilasimme kaverimme sellaiset peruukit kuin Venus Classic:it, niin nämä näyttävät lävitse peruukkiverkkoa, kuitua lähtee todella paljon ja latvat olivat jo valmiiksi ihan pörröiset, joten peruukki meni koko ajan takkuun. Laatu oli siis ihan kamala, kun takkuja tuli, kun vain vilkaisi peruukkia. Ihmetyttää kauheasti, kun kaikilla muilla on ollut niin hyviä kokemuksia Ardalta, mutta nohh... ihan kivan värinen tämä sentään oli ja edestä näytti kivalle. Huomatkaa, että myös pupunkorvat ovat kerrankin ihan itse tehty! Sain kyllä apua, mutta siis kerrankin en ole ihan kaikkea ostanut sentään. Cossasin siis Touhoun Reiseniä. 
Iltapäivällä lähdimme conista, koska halusin päästä vaihtamaan cossin pois. Harhailimme oikeastaan aika pahasti, kun yritimme kotipizzaan löytää. Google maps kivasti johdatti harhaan, mutta onneksi kotipizzalle löysimme ja sieltä hotellille syömään, jonka jälkeen palasille coniin. Iltabileet oli silloin jo alkaneet. Emme käyneet lainkaan täysi-ikäisten bileissä, mutta kävin vilkaisemassa nopeasti sisällä alaikäisten bileitä ja ne näyttivät ihan kivalle, mutta silti tyydyin menemään ulos viettämään aikaan kaverien kanssa ja se oli kyllä worth it! Meillä oli niin kivaa ja hauskaa. Monet ympärillä varmaan katsoivat meitä, että olimmeko juoneet jotain, kun meillä meni aika kovaa... Huvittavaa oli, että suurin osa meistä oli yli 18-vuotiaita. Anteeksi ihmisille, joita häiritsimme, kun meillä oli hieman liian hauskaa :'D 




Sunnuntaina tulikin päästyä coniin vähän nopeammin. Cossasin dmmd:stä Toria uudessa asussa. Olin löytänyt juuri täydelliset vaatteet kyseiseen cossiin, että voin häntä kesälläkin cossata, joten tietysti minun piti cossi toteuttaa. Laitoin myös lisää yksityiskohtia peruukkiin lauantai-illalla vielä. Kiinnitin sulat siis. Myös aamulla meikatessani lisäsin meikkiin kolme pallokoristetta, koska sekin toi yksityiskohtia vielä lisää asuun. Olin oikeasti tyytyväinen tähänkin asukokonaisuuteen, vaikkei monet tietysti minua tunnistanutkaan. Jotkut toki tunnisti, josta olin iloisesti yllättynyt ja sain asustani myös kehuja. En valitettavasti sunnuntaina voinut kauan conissa olla, kun pitikin jo palata kotiin. Sunnuntaina tuli siis vain tavallaan sanottua heipat vain kaikille ja lähdettyä kohti kotia. 




Näin viimeiseksi haluan vielä mainita siitä, kuinka iloinen olen, että voitin Talking to myself:in giveawayn. Minulle siis lähetettiin Melting Moon kaulakoru, kun voitin. Oli pakko siis tehdä joku meikki ja päästä näyttämään muille, kuinka nätti se on! Valitettavasti en tajunnut, että koru uppoaisi paitani väritykseen, jos en pitäisi sitä näin hupsusti kädessäni, mutta nooh kai sen näyttäminen näinkin onnistuu?  

(Anteeksi typoista, halusin vain päästä päivittämään pitkästä aikaa)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti